Faculty of Medicine, Foca, The Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine, Foca, The Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine, Foca, The Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine, Foca, The Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine Foča, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine Foča, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine Foča, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Faculty of Medicine Foča, University of East Sarajevo, Lukavica, Bosnia and Herzegovina
Uvod. Uspjeh učenika, kao vaspitno-obrazovni fenomen škole, bio je i ostaopredmet interesovanja mnogih naučnika čiji su rezultati istraživanja imaliteorijski i empirijski karakter. To je predmet i ovog rada čiji je cilj ispitivanje ianaliziranje povezanosti socio-demografskih karakteristika učenika i njihovoguspjeha u školi. Metod. U ovom radu koristili smo dvije naučno-istraživačke metode: metodteorijske analize i empirijsko–neeksperimentalni metod. Uzorak istraživanjačini 309 ispitanika (140 dječaka i 169 djevojčica), a u svrhu eksploracije osnovnogproblema i cilja istraživanja korišten je anketni upitnik za učenike. Rezultati. Između djevojčica i dječaka postoji značajna razlika u školskomuspjehu (χ2=18,51, p=0,000) i djevojčice postižu bolji školski uspjeh od dječaka.Postoji značajna razlika u školskom uspjehu između učenika osnovnih isrednjih škola (χ2=13,48, p=0,004). Odličnih i vrlodobrih više je među osnovnoškolcima,dok je među dovoljnim i đacima koji postižu dobar uspjehviše srednjoškolaca. Mjesto stanovanja je značajan izvor razlika u školskomuspjehu (χ2=28,28, p=0,000). Najveći broj odličnih i vrlodobrih učenika je izgrada, dok je među dovoljnim i dobrim najviše učenika iz prigradskih naseljai iz sela. Postoji razlika u školskom uspjehu učenika s obzirom na obrazovanjemajke (χ2=35,93, p=0,000). Bolji školski uspjeh postižu učenici čije majke suzavršile visoku ili višu školu od onih učenika čije majke su završile srednjui osnovnu školu. Ne postoji značajna razlika u školskom uspjehu učenika sobzirom na obrazovanje oca i odnos porodice prema učenju. Zaključak. Pol, škola koju učenik pohađa, mjesto stanovanja i obrazovanjemajke predstavljaju socio-demografske činioce koji su značajno povezani sa školskim uspjehom ispitanih učenika.
Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.